الله احد

بسم الله الرحمن الرحیم هدف پایگاه جامع الله احد قربتا الی لله میباشد ( میر احمد مرتضوی امراله )

الله احد

بسم الله الرحمن الرحیم هدف پایگاه جامع الله احد قربتا الی لله میباشد ( میر احمد مرتضوی امراله )

الله احد

بسم الله الرحمن الرحیم
هدف پایگاه جامع الله وآیات قربتا الی لله میباشد و رونوشت مطالب وبلاگ آزاد و حلال است. میراحمد مرتضوی امراله 09392850313

طبقه بندی موضوعی

روز خدا

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

میلاد پر برکت رسول اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندش امام ششم شیعیان حضرت جعفر صادق(ع) مبارک باد
 یا محمد (ص) مدد

 بخشی از سخنان امام خامنه ای مدظله العالی درجلسه‌ی درس خارج فقه (۱۳۹۷/۸/۲۸):

 اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیث
در موقف قیامت همه‌ی سختی‌ها و وحشتها و ترسها و اهوال گوناگون برای انسان وجود دارد، و فرقی هم نیست بین مؤمن و غیر مؤمن: یَومَ یَفِرُّ المَرءُ مِن اَخیـهِ * وَ اُمِّه؛ وَاَبیهِ * وَ صاحِبَتِه؛ وَ بَنیهِ ‌‌* لِکُلِّ امرِئٍ مِنهُم یَومَئِذٍ شَأنٌ یُغنیه؛(۲) یک چنین روزی است روز قیامت، که در آیات کریمه‌ی قرآن، بخصوص در سوره‌های اواخر قرآن خیلی زیاد به احوال و اهوال(۳) در قیامت پرداخته شده. خب در یک چنین معرکه‌ی سختی که اهمّیّت و سختی آن موقف اصلاً برای ما قابل تصوّر نیست، انسان دنبال یک مرجع امنی میگردد؛ یک جایی که به آن پناه ببرد، به آن تکیه کند، در زیر سایه‌ی آن باشد. آن کسی و آن جایگاهی که از همه‌ی اشخاص و جایگاه‌ها در قیامت امنیّت بیشتری به انسان میدهد، جایگاه پیغمبر اکرم است. 

...

  اینجا دار عمل است{پیروی قرآن و اهل بیت و عمل به آنها}، آنجا دار نتیجه است. اینجا یک کارهایی را به ما یاد داده‌اند، گفته‌اند این کارها را انجام بدهید که اگر این کارها را اینجا در این دوره‌ی کوتاه -کوتاه است دیگر، این دنیا یک لحظه‌ی از عمر ابدی است، یک لحظه است؛ نود سال، صد سال اگر کسی عمر کند، یک لحظه است در مقابل آن عمر ابدی عالم آخرت- انجام دادیم، اگر در این یک لحظه انسان این چیزها را رعایت بکند، در آن موقف دشوار به دردش میخورد.

   ...

  وَ آداکُم لِلاَمانَة
آن کسی که بیشتر از همه اداء امانت میکند؛ که مکرّر عرض کرده‌ایم که امانت فقط این نیست که حالا یک پولی شما دست بنده بسپرید، بنده آن را به شما برگردانم؛ این یکی از انواع امانت است. همه‌ی آن چیزهایی که مردم به ما می‌سپرند، امانتهای مردم است؛ مقام را به ما می‌سپرند، امنیّت را به ما می‌سپرند، دینشان را به ما می‌سپرند، حفظ نوامیسشان را به ما می‌سپرند؛ همه‌ی این چیزها امانتهای مردم دست ما است. ما حکومتیم دیگر.

...

 { وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً
یکی از چیزها هم این است که خوش‌اخلاق باشید؛ بداخلاق و عبوس [بودن] و [اینکه] در خانه یک ‌جور، در محلّ کار یک جور، با مردم یک جور، با تکبّر، با اوقات تلخی [رفتار کردن]، خیلی بد است. آن کسانی که «اَحسَنُهُم خُلقاً» هستند، آنجا نزدیک‌ترند.}

  ...

 انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴
میراحمد مرتضوی امرالله
504